Toegankelijkheidsverklaring
Nintendo streeft ernaar om onze Europese My Nintendo Store barrièrevrij toegankelijk te maken om te voldoen aan de toegankelijkheidseisen.
Omschrijving van de diensten
My Nintendo Store is een e-commerce website aangeboden door Nintendo en ontworpen om consumenten een aangepaste koopervaring te bieden. De website maakt het gebruikers mogelijk om verschillende soorten producten te bekijken, waaronder o.a. systemen, games, merchandise en accessoires. Tijdens het ontwerp van de website is er rekening gehouden met verschillende soorten apparaten, met als doel een consistente visuele identiteit en gebruikservaring op telefoons, tablets en computers.
Gebruikers kunnen zowel fysieke producten, zoals Nintendo-systemen, games of merchandise, alsook digitale producten, zoals games of Nintendo Switch Online-lidmaatschappen, kopen. Gebruikers die deelnemen aan het beloningenprogramma My Nintendo kunnen daarnaast hun platina punten inwisselen voor beloningen, zoals exclusieve fysieke producten. Gebruikers kunnen producten aan hun wenslijst toevoegen. Tevens kunnen ze content per categorie bekijken, bijvoorbeeld ‘Nieuw’, ‘Spelsystemen’, ‘Games’, ‘Merchandise’ of ‘Franchises’. Gebruikers kunnen niet alleen content kopen die al is uitgebracht, maar ook producten voorbestellen vóór de officiële releasedatum, zodat ze er op de releasedag gebruik van kunnen maken.
Gebruikers kunnen via hun Nintendo-account of als gast bestellingen plaatsen.
Bestellingen worden verwerkt via een veilig afrekenproces met verschillende betaalopties. Er kan worden betaald via creditcard (VISA en Mastercard), PayPal, Apple Pay of Google Pay.
Bestellingen worden in overeenkomst met de gekozen verzendmethode verstuurd.
Gebruikers kunnen informatie over het uitoefenen van hun wettelijke herroepingsrecht onder ‘My Nintendo Store: Algemene voorwaarden en verkoopvoorwaarden’ vinden.
Onze klantenservice ondersteunt gebruikers met vragen over producten en bestellingen, en kan via verschillende kanalen worden gecontacteerd.
Informatie over toegankelijkheidsinformatie
Nintendo werkt continu aan het verbeteren van de toegankelijkheid in overeenkomst met de Europese norm EN 301 549 v.3.2.1, die gebaseerd is op de Richtlijnen voor Toegankelijkheid van Webcontent (WCAG) van de organisatie World Wide Web Consortium.
Nintendo voert automatische en handmatige tests uit met behulp van tools zoals Silktide en Google Lighthouse, om de toegankelijkheid van de aangeboden diensten te verifiëren. Het doel is ervoor te zorgen dat de dienst met ten minste twee zintuigen kan worden waargenomen. Deze tools hebben onder andere het potentieel om toetsenbordnavigatie, het gebruik van screenreaders, en kleurcontrasten te optimaliseren. Mogelijke verbeterpunten die worden gevonden, worden doorgegeven aan de relevante softwareontwikkelingsteams en vervolgens via een ticketsysteem door hen geprioriteerd en gecorrigeerd.
Opstelling van deze toegankelijkheidsverklaring
Deze verklaring is opgesteld op 24.06.2025.
Aanspreekpunt
Je kunt contact met ons opnemen via support@nintendo.eu.